Vi åt lunch på “Cheers” i “The heights” tillsammans med Cathy. Efter 30 minuter hade vi ännu inte fått vår mat så Cathy var rasande och bad servitrisen att packa hennes lunch för att ta med från restaurangen. Karen och jag åt dock lunchen på plats. På eftermiddagen tog vi med Molly till “Two Rivers park” och gick en runda på tre miles. Det var varmt och Karen klagade över hettan medan jag njöt av den. Det var ca 25 grader så det var helt perfekt enligt mitt tycke. För Molly blir det dock både för varmt och för långt att gå så vi hade strollern med så att hon kunde åka i den mesta delen av promenaden. Efter vår parkpromenad var Karen redo att åka hem och duscha eftersom hon kände sig så svettig.

Jag hade dock inte fått nog av det vackra och sköna vädret så jag åkte själv ut till Pinnacle mountain och klättrade upp för den västra sidan. Det tog mig ca 25 minuter att nå toppen. Klättrade konstant i princip och vilade endast några sekunder på vissa höjder. Tog det lugnt när jag väl kom till toppen och beundrade den vackra utsikten på båda höjderna. Har inte kunnat avgöra vilken av de båda topparna som är högst ännu. När jag stod på den östra delen av toppen kom jag i samspråk med två killar som klättrat upp med båda sina hundar. Den ena killen visade sig vara ryss men som bott i Arkansas sedan han var 16 år. Han talade engelska utan accent och jobbade med IT och var vänlig att ge mig sitt visitkort när han hörde att jag också jobbat i IT branchen i många år. Han rekommenderade mig att söka jobb på hans företag men jag tror att de är i en branch som jag kanske inte har så stort intresse av att arbeta i.

Jag lagade Tortellini med spenat och ricotta i den berömda “Alfredo”-såsen medan Karen grillade kyckling utomhus. Vi åt på vår uteplats i den vackra varma kvällen och tog sedan ett dopp i poolen tvärs över gatan, 10 meter från där vi bor. Ingen annan var där förutom vi så det kändes nästan som att ha en egen privat pool. Det är fortfarande 25 grader utomhus trots att klockan är 22:30 och vi är tacksamma över att luftkonditionering är standard i detta land.

