Har funderat länge nu på att ta upp bloggen igen men det har varit svårt sedan jag började jobba förra året att få tiden att räcka till. I alla fall är det lätt att skylla på det men jag har saknat bloggandet eller framförallt möjligheten att gå tillbaks och läsa vad jag tänkte förra året etc. Slutade t.o.m förra året med att föra mina korta anteckningar per dag vilket fyllde samma syfte.

Så vad har hänt sedan förra året då jag bloggade som bäst? Framförallt så har jag nu levt i USA i över ett år och jobbar sedan i augusti 2007 för Högsta Domstolen här i delstaten Arkansas. Trivs väldigt bra med jobbet och sover gott på nätterna vilket inte alltid var fallet tidigare i min arbetskarriär. Tar aldrig dagjobbet med mig hem och försöker sluta exakt när min arbetsdag är över. Delstaten betalar ingen övertid så det jag inte hinner med fortsätter jag med nästa dag.

Vi har också en kortare tid letat efter hus. Karen och jag har hela tiden sagt vi vill ha ett nyare hus, helst inte mer än 5 år gammalt men absolut inte mer än 10 år. Det är också den typen av hus vi har tittat på i Maumelle samtidigt som vi har fortsatt att spara och drömma. Så gick Karens gudfar Dave tyvärr bort och efterlämnade ett hus i gott skick men från 1970. Det tycktes på papperet kunna vara en bra affär att kanske som vårt första hus köpa ett billigare äldre hus, bo där i 5 år och sedan gå vidare till vårt drömhus någon annanstans. Ödet visade dock att det var inte där på Jennifer Dr som vi skulle köpa vårt första hus eftersom Daves son gav oss ett pris som var så långt ifrån vad vi var beredda att betala att det inte ens var värt att ge ett motbud. Vi tog det som ett tecken på att vi skall fortsätta att spara och i stället köpa ett hus som vi känner oss helt lyckliga med redan från början och inte ta omvägen över ett gammalt hus som trots allt endast blir en tillfällig bostad för oss.

