Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg så är Amerikanen väldigt bekymrad över det dramastiskt höjda bensinpriset. Nu har detta delvis inverkat på ett förslag som förmodligen annars inte skulle ha kommit till, nämligen att erbjuda anställda möjligheten att jobba 10 timmar i 4 dagar och därefter vara ledig i 3 dagar. Man måste se allvarligt på situationen eftersom även vi statligt anställda nu erbjuds denna möjlighet. Funderar som bäst på om det skulle vara bäst att vara ledig på måndagar eller fredagar. Om man som min chef nämnde, inte kan tillgodogöra allas önskemål om att vara ledig på måndag eller fredag utan i stället erbjuds att vara ledig tis, ons eller tors, då tror jag att jag föredrar att jobba som jag gör nu i stället. Jag tycker att fem dagars arbete mellan 7:30 till 15:30 inte är så dumt alls.

