Vi har inte gjort speciellt mycket denna helgen utan mest tagit det lugnt. Vi åt en sen frukost/lunch på Mimis café i lördags. Beställde en omelett med färsk sparris och en underbart god sås och stekt färsk potatis. En av de bästa frukosträtter som jag någonsin ätit. Det är sådana saker som är suveränt med USA. Här kan man äta frukost på restaurang oberoende vad klockan säger. För vår del så var det redan så sent som 13:30 men det är inget problem att få en frukostmeny. Nu går det ju inte på alla restauranger men vissa serverar frukost dygnet runt.

Sedan åkte vi och tvättade Karens bil och handlade på Sams club. Tog hundarna med till Maumelle park på kvällen och åkte sedan på ‘ormsafari’ i Two rivers park. Den här gången såg vi dock inga ormar.

Vi såg filmen ‘Cleaner’ med Samuel Jackson igår kväll. Den var faktiskt mycket bättre än förväntat. Vi har ett par till hyrfilmer som vi behöver titta på i kväll eller imorgon. ‘The air I breathe’ och ‘Rambo’. Undrar vilken titel som ‘Rambo’ släpps under i Sverige? Detta är den fjärde Rambo-filmen men om jag minns rätt så hette den första filmen i Sverige ‘Rambo’??? I USA hette den första filmen ‘First blood’, den andra ‘First blood 2’ och den tredje ‘Rambo 3’ enligt killen i videobutiken. Då låter det ju än mer osannolikt att släppa den 4:e som ‘Rambo’ här.

Helt plötsligt medan jag skriver detta förvandlades en solig dag till störtregn och extrem blåst. Jag är glad att jag inte hann ge mig iväg till Lake Villestein för en promenad med Fritz som jag hade tänkt. Det hade inte varit kul när ovädret kom så hastigt uppå oss.

