Efter jobbet igår åkte jag till Flags and Banners igen för att byta flaggstång. Den stång jag köpte på torsdagen var en standard stång och mannen i flaggaffären försökte övertyga mig om fördelen med en ‘non twistable’ stång men dum som jag var lyssnade jag inte utan köpte den billigare standardstången. Efter endast en dag insåg jag dock att flaggan alltid kommer att linda sig runt stången och eftersom jag satte flaggstången så högt upp måste jag ta fram stegen för att fixa till den. Jag åkte alltså tillbaks och köpte den något dyrare stången som alltså är ‘untwistable’. Nu när jag har haft den uppe ett dygn inser jag fördelen och undrar varför någon överhuvudtaget köper en stång där flaggan ständigt lindar sig runt stången?

Vi åkte till Rave motion pictures för att se ‘Don’t mess with the Zohan’ med Adam Sandler. Jag trodde nog inte att jag skulle få se en komedi om något så allvarligt och tragiskt som konflikten i Mellan östern (även om mesta delen av filmen utspelar sig i USA) men detta var en hysteriskt rolig film om just detta och både Karen och jag skrattade gott i två timmar.

Efter filmen beslutade vi oss för att prova Cajuns warf som ligger nere vid floden. Karen hade inte varit där på 20 år och det var första gången för min del. Restaurangen ligger verkligt bra till och utsikten över Arkansas river är angenäm. Jag tycker det är synd att inte fler restauranger här har en fin utsikt men jag antar att detsamma gäller för många ställen i Sverige. Jag beställde grillad tonfisk medan Karen beställde catfish. Cajuns warf har en meny där det mesta är fiskrätter och varken Karen eller jag är speciellt förtjusta i fisk med vissa undantag. De är också kända för att ha en stor bar vilket lockade mig i tron att jag skulle hitta några trevliga ölsorter. Deras ölsortiment var dock inget speciellt även om det finns restauranger med betydligt sämre utbud. Min tonfisk kom in mer eller mindre rå till min stora förvåning och jag fick skicka tillbaks den. Så helhetsupplevelsen av restaurangen blev ganska låg eftersom vi inte ens kunde äta samtidigt.

Kanske skall tonfisk serveras nästan rå men jag tycker nog ändå att detta är något som man borde informeras om. I detta landet som har världens bästa restaurang kultur så blir man alltid tillfrågad om man beställer kött hur man vill ha det tillagat. På många restauranger frågar man detta t.o.m om man beställer något så enkelt som en hamburgare. Min tonfisk kostade $23 vilket var billigt jämfört med andra rätter på menyn. Totalen var nästan $90 med förrätt(som endast var OK) och drinkar. Jag brukar säga att dyrt är det endast om man betalar mycket för något som man inte är nöjd med. Cajuns warf är därför i mitt tycke en MYCKET dyr restaurang. På vår favoritrestaurang Rouges Manor i Eureka Springs slutar notan alltid på över $100 men vi är alltid väldigt nöjda när vi äter där så den restaurangen är i mitt tycke inte speciellt dyr.

Jag har funderat på att lägga upp en lista på bloggen med bedömningar av de restauranger som vi besöker. Mina bedömningskategorier kommer att vara:

– Matupplevelse: meny, tillagning
– Service: vänlighet, snabbhet, uppmärksamhet
– Ölutbud: Sortiment på fat (Jag vet att andra kanske anser detta orelevant men detta är MIN bedömning)
– Atmosfär: Lokation, stämning, ljudnivå
– Värde: Helhetsintryck delat med kostnad

