Om jag fortfarande hade bott i Sverige hade jag kunnat se fram emot en 3-dagars helg nu men här är Fredagen precis som vilken vanlig Fredag. Det blir extra stressigt för på lördag har vi bjudit in Niclas och Jaynie att fira midsommar med oss här hemma och jag har inte förberett så mycket ännu. Som tur är stekte jag köttbullar förra lördagen i 4 timmar och Karen gav sitt gillande till slutresultatet. Det blev köttbullar på 3 kilo köttfärs, vet inte exakt hur många köttbullar det blev men minst 100 st som blev allt större ju längre kvällen led.

Skall försöka att hitta på lite annan traditionell svensk mat också men det är svårt för t.o.m det som är simplast att få tag på i Sverige (ex. Dill) är svårt att hitta här eller också så är det väldigt dyrt eller båda delarna. Förra året var första gången som jag firade midsommar i USA och förutom de traditionsenliga köttbullarna och sillen (som vi den gången hade köpt på IKEA i Dallas) så gjorde jag ‘Gubbröra’ eller som jag översatte det för Amerikanerna ‘Old mans mix’, samt hemmagjord räksallad. Gubbröran var en succe som t.o.m Karen gillade trots att hon inte gillar sill. Räksalladen blev dock inte lika bra. Låter konstigt men jag tyckte den smakade för mycket räkor jämfört med den som man köper färdig i Sverige. Sedan blir det väl lite fyllda ägg, smör, bröd, lite små pajer etc, vi får se. Har inte börjat handla maten ännu.

Tog precis ned ‘Stars and stripes’ och ersatte den med den ‘blå-gula’. Förra lördagen var det flaggans dag, dvs den Amerikanska flaggans dag här i USA så då var vi förstås tvungna att ha den blå-vit-röda flaggan uppe men nu är det Sveriges tur igen.

Har tillbringat mesta delen av dagen i Batesville igen, Arkansas andra äldsta stad. På måndag är det Go-live för vår nästa distriktsdomstol, den i Batesville, Independence Co. Det bara måste gå helbra men det ser bra ut så här långt.

