En hel vecka har gått utan att jag har skrivit något. Midsommar var otroligt trevligt eftersom detta var första gången som jag hade chansen i USA att fira det tillsammans med en annan svensk: Niclas, som förstår vad det innebär. Vi åt traditionell midsommarmat här hos oss och jag tror att Niclas tyckte om det, i alla fall så åt han 3 gånger under den tid som han och Jaynie var här. Karen och jag var väldigt glada att kunna fira midsommar med Niclas, Jaynie och deras två små nyfödda flickor. Jag firade midsommar förra året här med min amerikanska familj men även om de försöker att förstå vad det innebär så behövs det minst en till svensk för att det skall kännas som midsommar.

Nu ikväll sitter jag här och inser att jag inte kommer att gå till jobbet imorgon. Förkylningen slog till med endast några timmars förvarning och jag känner av en lätt feber. Det började kännas efter lunch idag och blev allt värre ju längre dagen led. Fredag är den dagen i Sverige då minst antal människor sjukskriver sig. USA är i många fall mycket annorlunda än Sverige och imorgon stannar denna svensk hemma från jobbet. Vill inte smitta andra med min förkylning och känner mig ganska så under isen även om det är 28 grader utanför dörren.

