Blev som sagt förkyld i torsdags. Känner mig alltid väldigt dålig de två första dagarna av en förkylning. Jag kan dras med resterna av förkylningen i form av hosta, rinnande näsa eller halsont i upp till två veckor men det bekommer mig inte lika mycket som de 2-3 första dagarna av förkylningen då jag alltid känner mig väldigt dålig. Normalt sett får jag feber i början av förkylningen och jag antar att det är den som gör att jag känner mig så sjuk.

Stannade hemma i fredags och orkade inte göra mycket annat än att sova. Igår lördag tog jag mig upp ur sängen och vi åkte till Macaroni grill för jag var så sugen på god italiensk mat. Det var ett slöseri på $50 för jag kände inte vad det smakade och Karen tycker inte om Macaroni grill och rörde knappt sin mat. Karen föredrar Olive garden vilket jag håller med om har något bättre meny men jag tycker om atmosfären på Macaroni grill.

Efter att vi hade ätit så åkte vi och handlade det nödvändigaste på Kroger. När jag kom hem kände jag mig rejält dålig igen. Funkar inte riktigt att anstränga sig när jag är förkyld. Idag har jag hittills stannat i sängen hela dagen. Skall gå till jobbet imorgon och försöker bli så frisk som möjligt. I detta tuffa land får man inget gratis och jag vågar inte knapra för mycket på mina få intjänade sjukdagar. Jag har 12 timmar compledigt så jag kommer att använda dessa innan jag rör mina sjuktimmar.