Det känns som att jag tjatar rätt så ofta om hur varmt det är här men det påverkar oss en hel del. Jag tycker om att ta en promenad efter jobbet men en dag som denna är det inte speciellt vettigt att göra så eftersom det är 40 grader varmt ute (närmare bestämt 39.8 C). När jag kom hem tog jag ut Fritz och Molly och den lilla stund som vi var ute brände solen rejält på oss. Det är värre för hundarna dock än för mig. Det måste nästan vara outhärligt att gå på varm asfalt eller betong när man har bara tassar och är så nära marken.

Visserligen är man begränsad till stor del av vädret i Sverige också. Kanske till ännu större del eftersom det inte är varmt och ljust mer än 4-5 månader av året. Här så är ju åtminstone Mars-Juni samt September-November jämförbara med svensk sommar eller åtminstone svensk varm vår. Då känns det inte lika svårt att försaka utomhus livet under två månader Juli/Augusti för vi räknar ned till den varma/svala hösten som kommer. Det skall bli skönt att kunna ta lite längre promenader med hundarna igen.

