Karen och jag var lediga förra fredagen eftersom Karens väninna Beth gifte sig i Fort Smith i nordvästra Arkansas. Det var för ovanlighetens skull ett eftermiddagsbröllop kl 14:00 så vi startade våra resa från LR kl 10:30. Det tog mig dock endast 2 timmar att komma till Fort Smith vilket var betydligt kortare tid än vad jag hade förväntat mig. Det är ganska snabbt marcherat med tanke på att det är 162 miles mellan LR och Fort Smith eller 260 km vilket innebär en snitthastighet av 130 km/timme.

Vi hade bokat hotell i Fayetteville ca 1 timmes resa norr om Fort Smith. Fayetteville är Arkansas Uppsala eller Lund, dvs den stora universitets staden i denna delstat. Det var i Fayetteville som Bill Clinton hade sitt första jobb som juridik professor på Universitetet. Det var runt 40 grader varmt hela helgen så vi kunde inte tillbringa så mycket tid utomhus men vi tittade i alla fall på det otroligt imponerande Universitets området som var enormt stort. Vi lyckades hitta Karens pappas namn ingraverat i sten från 1965 års avgångsklass. Vi såg även den fantastiska Razorback arena som tar in mer än 70.000 åskådare.

Jag var även glad att kunna besöka Hog Haus Brewing
en restaurang som brygger sitt eget öl, även kallat mikrobryggeri. Jag gillade vad jag provade men konstaterade också att våra lokala mikrobryggerier i LR står sig mycket väl i jämförelse. Hog Haus brewing ligger på Dickson street som är den gatan där de flesta restaurangerna och pubarna finns i Fayetteville. På denna gata hittade vi också Brewskis med över 70 öl på fat. Provade en fantastisk IPA kallad ‘Johns locker stock’ från Rogue brewing på Brewskis samt Wildfire från Uinta brewing i Utah som hade en ganska udda men väldigt god smak. Vi fortsatte sedan med att prova en fantastiskt bra Mexikansk restaurang som hette Jose, även den på Dickson street.

Hotellet vi bodde på var endast 3 månader gammalt så allting var väldigt nytt och fräsht. Det var skönt att komma iväg på en liten lill semester. Tänk så mycket mer man uppskattar små saker när man har lite av det. Semester exempelvis 🙂

