Jag har jobbat 10 timmar per dag nu mån-tors med syfte att kunna vara ledig imorgon fredag. Ganska sent så fick jag dock reda på att jag måste delta i ett möte på fredag så nu blir det mer än 40-timmars arbetsvecka. Jag hoppas dock att det reder ut sig med komptiden för vanligvis betalar inte min myndighet någon komptid på vardagar men sedan vi började med 10-4 systemet så skulle ett undantag göras om man redan har jobbat 40 timmar som jag har gjort nu.

Visst är det bra att få lite komptid när man har så lite ledigt som jag har men jag hade hellre sett att 10-4 hade fungerat så att jag kunnat vara ledig imorgon. Det blir tidiga mornar och sena kvällar med 10-4 systemet och jag känner mig rätt så trött.

Förra helgen tittade vi på hus igen i Maumelle. Vi har ju legat lågt med husplanerna pga att vi tror det skulle bli för tungt ekonomisk att köpa den typen av hus som vi båda vill ha, dvs ett nytt/nästan nytt sådant. Nu fick vi dock en årlig löneökning båda två på sex och en halv procent men jag blev dessutom befordrad och fick ytterligare en ökning med åtta procent så den finansiella situationen ser mycket ljusare ut nu än för ett par månader sedan.

Vi tittade på ett stort och fint hus på Country Club of Arkansas som var byggt 2005. Det kändes helt perfekt när vi kom in i huset. Det var öppna och ljusa rum och allt var helt och fläckfritt. Vi skulle inte behöva göra någonting om vi flyttade in i det huset. Sedan såg vi ett helt nybyggt hus som faktiskt var billigare än det som var byggt 2005 dock något mindre. Tyvärr så är dock ett av problemen att man måste lägga ut så mycket pengar initialt när man köper hus så får se hur vi skall göra.

