Denna Fredag lyckade jag äntligen med att vara ledig. Sedan mina nya arbetstider startade i Augusti så är tanken att jag skall jobba 10 timmar per dag Måndag till Torsdag och vara ledig på Fredagar men hittills så har detta endast fungerat en enda vecka. De andra veckorna har jag varit tvungen att jobba pga möten. Nu idag så var jag dock ledig och uträttade en del ärenden. Det känns skönt att ha en hel extra dag före helgen att stressa ned och kunna göra saker som man annars inte hinner med.

Trots att jag kunde sova ut idag så vaknade jag när Karen lämnade för jobbet. Jag stannade dock i sängen och läste tidningar och e-post på min laptop. Sedan hade Molly en tid hos veterinären i Hillcrest så jag var tvungen att ta henne dit och lämna Fritz hemma. Jag vet knappt om han någonsin har varit själv hemma utan ens Molly och han kände sig säkert förvånad när Molly och jag åkte iväg. Molly har varit på medicin i en vecka nu för att kunna få ned hennes höga kortisolnivå. Nu idag så testar veterinären om kortisolet har sjunkit tillräckligt för att vi skall kunna sätta henne på en lägre underhålls dos i stället för en hög daglig dos. Molly ville inte att jag skulle lämna henne hos veterninären och drog sig mot dörren.

Därefter tog jag bilen till Hyundai i Conway för att göra underhållsservice på den. Den har redan gått 15000 miles trots att jag haft den knappt 1,5 år. Därefter letade jag kort till Karen för vår fjärde bröllopsdag, hyrde lite nya filmer och handlade för resten av veckan på Kroger. Nu väntar Fritz och jag på att Karen och Molly skall komma hem. Trevlig Helg.

