Vi kom precis hem från att ha ätit kombinerad lunch/middag på Red Lobster, handlat på Penneys, Petsmart, Garden Ridge, Bed, Bath and Beyond och Walmart. Det känns roligt nu att handla för det nya huset.

Igår hade vi Niclas och Jaynie över på pizza och samkväm. Det är verkligen kul att jag träffade Niclas så att jag kan få prata lite svenska som omväxling. Det var fantastisk lyckträff att vi lärde känna Niclas och Jaynie för Karen och jag kände från första början att vi alla är på samma våglängd med varandra. Niclas och Jaynie är betydligt yngre än oss men det är inget som man tänker på alls när vi är tillsammans. Det var roligt förstås att träffa på ett annat Svensk-Amerikanskt par men att vi träffade några som är så trevliga som Niclas och Jaynie var en jättelyckträff.

Det känns som att vi har haft mycket som gått vår väg på sistone. Jag vågade knappt tro att vi skulle få det här huset som vi båda älskade men nu är det så och det känns helt fantastiskt.

Nästa vecka åker jag till San Diego och konstigt nog så ser jag inte fram emot det som jag borde göra. Det känns som att jag skulle vilja vara här med Karen i stället och hjälpa henne med att starta packningen inför flytten. Jag har inte varit i San Diego sedan Karen och jag firade vår första bröllopsdag där 2005. Den här gången åker jag för jobbets skull och det ser inte ut att bli så värst ansträngande när jag läser programmet så jag borde bara koppla av och njuta.

