Det är höst nu även här i Arkansas men det är inte samma sak som i Sverige. Jag kikade in på Eskilstuna Kurirens kamera som visar Fristadstorget och det såg ganska höstruggigt ut. Här i Arkansas å andra sidan så är detta den bästa tiden på hela året. Borta är kväljande heta dagar med 40 graders värme. I stället så har vi kalla mornar (inte för kallt dock, ca 10 grader) och kvällar men underbart sköna soliga dagar med temperatur runt 25 grader.

Jag tog en promenad efter jobbet igår på The Big Dam Bridge. Kom inte till bron förrän kl 6:00 och solen stog lågt. Under den timme som det tog mig att gå två gånger fram och tillbaka över bron så hann solen gå ned över Arkansas river och Pinnacle Mountain i väst tornade svart upp emot en gul- orange otroligt vacker himmel. Sedan tändes alla ljusen över gångbron och de vackra färgade ljusen som lyser på sidorna av bron var igår kväll lila. Jag vet inte hur de gör detta men jag har sett de färgade ljusen som både gröna, rosa och lila. Mysigt var det att gå i 15 graders värme och njuta av höstkvällen.

Jag har alltid gillat hösten, även i Sverige men de riktigt vackra, varma fina höstdagarna i Sverige är få. Har man tur kan det bli ett antal sådana i September och enstaka kanske i Oktober. November i Sverige är ju däremot rena skräckmånaden ur ett väder perspektiv. Här räknar jag dock med att vi kan njuta av detta underbara väder en bra bit in i December.

