Det första flyttlasset har gått nu till Maumelle. Vi hyrde en rätt så stor U-haul truck och flyttade allt som inte väger mer än 50 kilo så nu är det endast de riktiga benknäckar möblerna kvar. Jag skall stå på tryggt avstånd när flyttgubbarna baxar ner våra 100-kilos möbler från övervåningen. Det självmordsuppdraget avstår jag gärna från.

Fritz och Molly undrar förstås vad som händer men vi kanske tar dem med ikväll till deras nya hus så att de kan känna de välbekanta dofterna som våra saker från gamla hemmet avger samtidigt som de är i det nya huset och förhoppningsvis kan de lägga ett och ett ihop i sina lilla hundhjärnor. Vem vet vad de känner och jag tycker synd om dem för det måste vara stressande för husdjur att flytta.

Jag rattade en stor lastbil idag som jag knappast tror jag skulle ha fått köra i Sverige utan C-körkort men här i USA så är reglerna inte så strikta när det gäller sådant. Vi hade hjälp av Kim och Mark, deras små flickor och Cathy så det gick faktiskt väldigt fort att fylla upp lastbilen och att lasta av den. Vi startade kl 9:00 och var klara fyra timmar senare.

Ont i kroppen får man av ovanliga lyft och trots att jag bälgat i mig läsk hela dagen känner jag mig uttorkad. En Samuel Adams Cranberry lambic fungerar bra som flyttöl. Knappt en vecka kvar innan vi är Maumelle bor på riktigt.

