Jag upplever denna höst som betydligt kallare än den vi hade förra året. Förra året var ju första gången som jag var i Arkansas under November så jag har ju inget att jämföra med om denna höst är det normala eller om förra hösten var det. Nu är det fyra grader varmt ute men under natten kröp det ner under noll. Det är dessutom en grå dag utan solsken så det känns nästan som Sverige i November.

I Sverige i mina gamla hemtrakter så hörde jag dock att de hade fått snö och att det var 10 grader kallt. Det är inte så ovanligt att snö kommer redan i November i Mälardalen. Ett år kommer jag ihåg att jag spelade golf med Joachim en underbart mild höstdag på Lindesbergs GK. När vi efter lunch beslutade att spela ytterligare 9 hål så kom banpersonalen och satte ut vintergreener. När vi sedan åkte hem två timmar senare så började det snöa och det var en av de längsta vintrarna på länge. Från den dagen i Oktober låg det snö på backen ända till Mars om jag minns rätt. Det var en märklig dag för vi spelade golf mitt på dagen i 10 graders värme och sedan kom vintern lika snabbt som en ridå.

Här i Arkansas säger man dock att det enda som man kan vara säker på när det gäller vädret är att det inte kommer att förbli likadant särskilt länge.

