Jag var ledig som vanligt igår Fredag och detta var första gången sedan jag började min ‘arbeta 10 timmar i fyra dagar’ som jag var tvungen att jobba hemifrån. Min chef ringde mig på morgonen med ett problem som de hade nere i Malvern där vi just har gått live med en kretsdomstol. Det var dock en enkel sak för mig att fixa hemifrån så det tog inte många minuter men jag planerar inte att alltid sitta beredd hemma på min lediga dag när jag redan har jobbat 40 timmar måndag-torsdag.

Därefter tog jag Fritz och Molly till Lake Willestein för en underbar morgon promenad. Det har varit riktigt kallt här i Arkansas sedan slutet på November. Strax över nollgradigt dagtid och nattetid kryper det under nollan vilket inte är så vanligt här, i alla fall inte så här tidigt på vintern. Hur som helst så var det underbart att promenera runt den vackra lilla sjön. Den promenaden har faktiskt allt att erbjuda. Ständigt fin utsikt över sjön men vandringen går i både skog, villaområden, slättmark och över broar. Fritz och Molly älskade att komma ut på en långpromenad. Det har inte blivit så mycket av detta sedan vi flyttade för vi har alltid haft så mycket att göra.

Idag så åt vi frukost ute i solen. Just nu så är det 11 grader ute så det känns underbart. Jag har som sagt blivit bortskämd med det varma vädret sedan jag flyttade hit till Arkansas så när det är under 10 grader känns det riktigt kallt. Igår så hade jag för första gången min tjocka Razorback dunjacka på mig. I den fryser man inte alls och jag behöver endast en t-shirt under.

Nu är det dags att göra ärenden igen. Tillbaks till Lowes och byta ute belysningen som vi köpte förra veckan. De små solcells lanternorna fungerar ok men det solcells drivna strålkastar setet som vi köpte var för vekt för att lysa upp som vi hade tänkt så vi lämnar tillbaka det. Säkerligen kommer vi tillbaks med ännu mer än detta. Så var det förra veckan när vi åkte för att köpa en stege och kom hem med saker för flera hundra dollar. Det dyraste med att bo i hus är inte avbetalningarna utan allt som vi ‘måste’ köpa till huset.

