Guvernören deklarerade ‘inclement weather policy’ så det betyder för Karen och mig att alla statliga myndigheter öppnar först kl 10:00. Vi hade förstås hoppats på att de skulle vara helt stängda idag för när vi tittar ut så är det isiga gator, temperaturen är -3,7 och kommer enligt meteorologerna inte att gå över 0-gradigt idag. Samtidigt så har de Federala myndigheterna stängt sina kontor hela dagen.

Karen berättade att hon en gång gjorde misstaget att meddela att hon tog ledigt hela dagen. Sedan ändrade guvernören beslutet från att öppna statliga myndigheter kl 10:00 till att vara stängt hela dagen. Karen som dock hade tagit ledigt fick ‘betala’ med semestertid så det misstaget gör inte hon om och inte jag heller. Jag är ganska säker på att vi båda kommer att stanna hemma idag för det ser inte ut som att isen kommer att smälta i tid för oss att sig till jobbet. Vi måste dessutom korsa 430-bron över Arkansas river och där var det inte så kul att köra igår när det var på väg att bli isigt. Den bilen som jag hade framför mig på bron verkade ha slitna däck och han slirade rätt så rejält.

Det stupida med denna ‘Inclement weater policy’ är att om man tar ledigt hela dagen så för man inte räkna av tiden på morgonen som myndigheterna ändå är stängda. Eller om man redan har en beviljad ledighetsansökan inlagd och sedan så stänger Guvernören myndigheterna hela dagen, då måste man ändå ta ledigt.

Förstår fortfarande inte att de Federala myndigheterna är stängda men vår Guvernör endast stänger statliga myndigheter till kl 10:00. Man skulle kunna tro att han är Republikan och inte Demokrat.

