Den här tiden på året är jag van vid att vara otroligt stressad inför allt som skall göras inför jul. Framförallt rörande Julklappshandlande till alla och envar. I år så beslutade vi oss dock för att inte köpa julklappar och det känns som ett av de bästa beslut som vi har fattat. Det stressfyllda med att köpa julklappar är ju inte själva inhandlingen, även om den kan vara väldigt stressig i sig om den görs i sista stund; utan att hitta på vad man skall köpa.

I Sverige så hade jag förmånen de sista åren jag jobbade att kunna ta ledigt strax före jul och sedan var ledig till efter trettondagshelgen. Det var nästan en månads ledighet ibland om helgerna inföll rätt. Så länge kan jag förstås inte vara ledig här men jag jobbar sista dagen idag före jul och skall inte vara tillbaks förrän den 29:e vilket är oerhört lång ledighet för min del. Tio hela dagar har jag inte varit ledig sedan i December-Januari förra året. Det känns lite konstigt faktiskt. Man blir så van vid att jobba för det mesta att man aldrig hinner få den där ångesten att gå tillbaks till jobbet som man hade i Sverige efter alla långledigheter runt jul, påsk och sommar semester.

Jag har sagt det förut men det är så sant, det man får lite av uppskattar man än mer.

