Festen i lördags med mina arbetskamrater var trevlig. Det är kul att Karen kan komma med och möta mina kollegor och deras familjer. Mycket imponerande uppträdanden och sång av talangfulla kollegor gjorde kvällen mycket underhållande. Köttbullarna som jag hade gjort blev väldigt bra och det känns som att jag äntligen kan göra köttbullar som smakar lika bra som min mamma gjorde dem.

Idag gav jag mig ut för att göra några ärenden och ångrade genast detta för trafiken var outhärdligt långsam. I affärerna var det lika galet som i Sverige dagarna före jul så jag gav mig av hem igen.

Natten till idag var det minus 10 grader vilket är rekord för min del i Arkansas. Jag har inget minne av att det varit så här kallt någonsin när jag har varit här. Just nu är det minus 4 grader men det kryper nog ner ytterligare under natten.

Skönt att vara ledig. Skall pyssla med saker hemma enbart och det enda som jag eventuellt behöver ge mig ut för är för att handla lite mat till Jul helgen. Skall försöka göra det på hemmaplan dock. Resan i till Little Rock idag var inte speciellt njutbar med trafik som var seg som julknäck.

