Nu börjar Julledigheten att lida mot sitt slut. På Julafton gick vi till kyrkan tillsammans med Cathy, Lauren och lilla Brooke på e.m då det var barn mässa. Barn i åldrarna 7-12 spelade upp ett julspel i kyrkan med tillhörande musik. Brooke var väldigt tålmodig och blev aldrig ledsen under hela tiden. Vi fortsatte sedan kvällen på Olive Garden tillsammans. En annorlunda Julafton för en Svensk. Sedan på Juldagen var den stora firardagen förstås. På morgonen samlades familjen hemma hos Cathy för brunch och för att se lilla Brooke öppna säkert 50 st julklappar (jag överdriver inte). Tycker själv att det är ett oerhört slöseri att köpa så mycket julklappar till en 1-åring som tycker att papperet och snörena är roligare än innehållet. Jag blev nästan utmattad själv av att titta på alla julklappar som ställdes fram till Brooke. Det hade räckt med 5 st i stället för 50, t.o.m 5 hade varit för mycket för lilla Brooke men då hade ju i alla fall alla familjer fått ge en sak.

Sedan åkte Karen och jag hem och började laga mat för vår Julmiddag som vi stod som värdar för i vårt nya hus. Det var väldigt trevligt att kunna ha alla över på Julmiddag och det kändes lite som Julfirande som jag är van vid, lite som den middag vi alltid hade hemma hos min mor på Annandagen när jag bodde i Sverige.

Sedan igår Fredag ville Karen handla lite saker på rea så vi gjorde detta innan vi gick och såg den nya filmen Valkyrie om det misslyckade kuppförsöket mot Hitler 1944. Tom Cruise spelade von Stauffenberg och gjorde detta helt godkänt tycker jag

Temperaturen har varit väldigt hög för den här tiden på året med 20 grader utomhus och nu har vi en kallfront som drar in över Arkansas från nordväst. Det blåser rejält ute och det finns en risk att tornados kan utvecklas under dagen med så stora temperaturskillnader som råder just nu i ovädret.

