Jag är tillbaks på jobbet efter att ha varit ledig i 10 dagar, den längsta tid som jag varit ledig sedan förra året då vi åkte till Sverige över Jul och Nyår. Fritz och Molly har säkert blivit bortskämda med att ha oss hemma varje dag så länge men de kröp under det varma täcket för att fortsätta att sova imorse när vi var tvungna att göra oss i ordning för dagen.

Det är inte tillräckligt länge med 10 dagars ledighet för att få den ångest som annars brukar infinna sig efter lång ledighet. Antingen så känner jag inte längre ångest inför att gå tillbaks till jobbet; som jag alltid gjorde i Sverige, eller också så är det den uppkommande ledigheten över Nyår som mildrar denna känsla. Här i USA så är man inte ledig på Nyårsafton men jag har tagit ledigt ändå så det blir endast en 2 dagars arbetsvecka.

Det var minusgrader imorse men nu skiner solen och temperaturen skall klättra upp mot 15 grader idag så det blir kanske en promenad på lunchen.

