Beslutade mig igår kväll för att stanna hemma eftersom jag vaknade upp på Söndagen med en förkylning. Har inte varit hemma pga sjukdom på ett tag nu så jag hade två veckors sjukledighet inarbetad innan idag. Nu kostar det mig extra att vara sjuk eftersom jag jobbar 10-4, dvs 10 timmar per dag i 4 dagar. Så är jag hemma en dag måste jag ta 10 timmars sjukledighet, 2 dagar blir 20 timmars sjukledighet i stället för 8 eller 16. Samtidigt så ‘tjänar’ jag endast in 8 timmars sjukledighet per månad.

Tycker dock inte själv om när kollegor kommer till jobbet snorförkylda och tycker att de är så tuffa och seriösa. Samtidigt smittar de ned andra som sedan blir sjuka, det är bara urdumt.

När man inte kan sova så får det bli lite filmer på tv. Karen och jag började titta på Alien igår. Jag köpte ett paket i förra veckan med de tre första filmerna. Tycker att tvåan är bäst i serien men Karen har bara sett ettan. Det måste vara tufft att göra filmer som utspelar sig i framtiden för visst känns den första filmen från 1979 väldigt gammal, speciellt när man tittar på datorerna. Det är små, små monokroma bildskärmar som i vissa fall visar ettor och nollor. Det imponerade säkert 1979 när ingen hade hemdator men idag känns det väldigt förlegat. Vet inte ens hur de skulle ha kunnat simulerat en dator i år 2100. Det har gått väldigt fort med hemdator utvecklingen och möjligheten att hitta information på internet och skriva en blogg som denna. Det hade väl ingen tänkt på 1979 när tv-spelen som imponerade bestod av två streck i ett hörn och en liten boll som blippade från ena sidan till den andra.

