Jag var precis på väg att skicka ett mejl till min chef att jag stannar hemma pga väderförhållandet just nu. På tv har de uppmanat folk att undvika att ge sig ut i trafiken om de inte måste. Det är ett gränsfall här i centrala Arkansas eftersom vägarna endast på vissa sträckor är täckta med is. Det värsta är dock att passera broar eller andra eleverade vägavsnitt som definitivt är isbelagda.

Hur som helst när jag var på väg att skicka mitt mejl så ringde svärfar och sa att han hört på radion att Guvernören har deklarerat ‘Inclement weaterpolicy’ idag vilket innebär att Delstats myndigheterna är stänga tills kl 10:00 och anställda har tills dess på sig att komma in till jobbet. Tyvärr så verkar det inte som att situationen på vägarna kommer att förbättras under dagen, snarare tvärtom så kan det bli än värre om temperaturen sjunker ytterligare någon grad.

Jag vill inte ‘offra’ 10 till timmar på att stanna hemma idag men samtidigt vill jag inte riskera att råka ut för en olycka eller att bli strandad downtown med timmar att ta sig hem igen. Det är svårt att veta vad man skall göra men jag kommer nog att välja säkerhet framför risk.

