Eftersom jag var en fegis och stannade hemma pga vädret i tisdags så jobbade jag idag fredag trots att det normalt är min lediga dag. Det känns lite trist att inte ha ‘långhelg’ men det gäller att spara på alla lediga dagar om det skall bli någon tripp till Sverige senare i år. Dessutom vet man ju inte hur vädret kommer att bli framöver innan vi går in i bastu-säsongen igen.

Denna vintern har varit min kallaste i Arkansas. Kan inte minnas att det var så här kallt och ofta förra året. Trots det har vi hittills inte sett någon snö. Känns dock skönt att dagarna redan nu blir lite längre. Eftersom jag jobbar till 17:00 så har det under den mörkaste tiden nu varit så att solen går ner precis när jag lämnar jobbet. De senaste dagarna så har jag dock märkt att det är ljust i alla fall till 17:30, det känns skönt. Den här jämnare fördelningen av dagsljuset över året här är verkligen att föredra framför extremerna som råder i Sverige.

