Igår var det St Patricks day här i USA och många firade grönklädda oavsett om de är Irländare eller ej. Jag hade faktiskt en grön skjorta på mig igår liksom många av mina kollegor men det var så långt som mitt ‘firande’ sträckte sig. Känner mig dock oförtjänt trött idag utan anledning, så jag var tvungen att sätta på en ny kanna kaffe här på jobbet. Det ‘normal’-bryggda kaffet enligt amerikansk standard skulle inte ha någon effekt på min trötthet så jag doserar enligt svenska mått till mina kollegors förskräckelse.

I stället för firande igår så tog jag med Fritz och Molly på en promenad runt Lake Willastein. Det var skönt att gå i shorts och t-shirt och det känns återigen som att våren är sen här i Arkansas i år för det är först denna veckan som temperaturen har krupit upp till de varmare graderna.

Vi krattade lite löv på kvällen och grillade fläskkotletter. Det är skönt att det är ljust nu till nästan 20:00. Jag hade planer på att sätta ihop ‘glidern’ som vi köpte i måndags kväll men det blev för sent för att börja med detta. Vad kan en ‘glider’ översättas till på svenska? Det är inte en hammock för den har inget tak. Inte heller ‘hänger’ den i luften utan det är en liten soffa som man kan gunga fram och tillbaks i, lite som en gungstol men ändå inte. Jag ville ha något att sitta i på framsidan av vårt hus där vi har kvällssol. Min tanke var en elegant men enkel bänk utan ryggstöd i sten eller marmor men nu hittade vi denna ‘glider’ i stället till ett anständigt pris och som passar att ställa på sidan av ingången till vår dörr på framsidan av huset.

glider
En ‘glider’ liknande den vi köpte, fast vår är svart

Det tog lite tid att skyffla upp löv igår med en skyffel eftersom vi helst inte vill sticka ned händerna i en lövhög. Med 6 sorters dödliga ormar i denna delstat som EVENTUELLT kanske ligger i en lövhög vill man helst undvika sådant.

westerndiamondrattlesnake
Western Diamondback Rattle Snake
Picture from http://www.wildtexas.com

