You are currently browsing the daily archive for March 19, 2009.

Jag har nog varit bortskämd med bra instruktioner för saker som måste sättas ihop efter det att man har köpt dem. Många klagar på IKEA:s instruktioner eller att delar fattas men jag har satt ihop minst 50 olika möbler (förmodligen fler) som jag köpt på IKEA och jag har aldrig saknat någon del eller tyckt att instruktionerna varit otydliga. Sedan jag flyttat hit till USA har jag skruvat ihop 3 st bokhyllor, 2 st vitrinskåp, en tv-bänk, 3 st cd-ställ, en hallbyrå, ett stort set av utomhusmöbler samt ett högt och stort snurrande DVD-torn, flera av dessa nämnda saker från andra leverantörer än IKEA.
donaldduck4
Aldrig någonsin har jag sett en så förbannat idiotisk beskrivning som när jag skulle sätta ihop den s.k ‘glidern’ som vi köpte. Denna har inte speciellt många delar men utan en ritning som visar var bultar och skruvar skall sättas in så blir det svårt. Det kan lätt bli så att man tror att man satt ihop allt rätt och sedan får börja om genom att skruva isär delarna igen. Jag tog det väldigt långsamt för jag ville inte hamna i den situationen och efter 2 timmar så hade jag faktiskt fått ihop den. Med tanke på hur få delar den hade så skulle det med en riktigt instruktion inte behöva ha tagit mer än 30 minuter.

Klockan 20:00 åkte vi till Cheers i Maumelle och åt en sen middag sittande på uteserveringen i den 25 gradiga sköna kvällen.

March 2009
M T W T F S S
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Top Clicks

  • None

I have had visitors from:

Blog Stats

  • 65,936 hits

Statcounter

wordpress com
stats

Bloggkarta

Jag har placerat min blogg i USAbloggkartan.se!