Karen och jag tillbringade mesta tiden denna helg utomhus i trädgården. Låter ju trevligt kan man tycka men det var en hel del jobb. Vi har beställt gräsbehandling men innan de kommer för att göra detta så var vi tvungna att kratta upp alla löv och klippa det döda gräset riktigt kort (scalping kallade de det).

Vi hade också ett antal buskar som måste klippas ned och jag tror det var detta som tog hårdast på mig. Med häcksax gick jag löst på dessa buskar som jag sagt till Karen att jag skulle klippa ned inom några minuter. Mycket senare hade jag klippt ned 2 stycken av dem och det kändes som att jag skulle spy.

Sist av allt så invigde vi den nya gräsklipparen och vi nästan slogs om vem som skulle köra den. Eftersom det kändes så roligt så tänkte jag inte på att jag varit utomhus hela dagen och jobbat. Rätt så bränd blev jag på armar och nacke och hela kroppen värkte igår av det ovana arbetet. Tjugo stycken stora säckar blev det av löv, busk och gräsklipp som sopgubbarna hämtade upp igår.

carmls10202899ys

Nu hoppas vi att vi skall kunna få tillbaks den fina trädgården som den såg ut när vi köpte huset i höstas. Tyvärr så började det blåsa igår så en massa nya (gamla) löv föll ned igen på gräsmattan och idag finns det risk för storm och kanske även tornados.

Ser fram emot min lediga fredag, känner mig fortfarande öm i kroppen.

