Igår när jag åkte hem så började det regna. Jag stannade till på Walmart för att köpa några få saker men medan jag var där så förvandlades regnet till vattenfall. När det regnar riktigt rejält här så är det inte liknande någonting som jag har upplevt i Sverige.

Jag strosade omkring på Walmart och hoppades på att skyfallet skulle avta men samtidigt ville jag inte bli kvar där alltför länge heller med frysta varor i varuvagnen. När skyfallet omvandlades till kraftigt regn beslutade jag mig för att ta chansen. Allt blev förstås blött på vägen ut till bilen men vad göra när man inte vet när regnet skall sluta.

Vår gräsmatta på baksidan som jag klippt så fint i Söndags låg under vatten när jag kom hem så det var bara att avbeställa gräsbehandlingen som skulle ha skett idag. Hundarna ville inte gå ut ens när vi tvingade dem. Idag skiner dock solen och förhoppningsvis hinner vattnet på gräsmattan torka upp under dagen innan vi får nästa omgång i slutet på denna vecka.

catsdogs

I Sverige säger man att det regnar så att det står som spön i backen, ett så kallat idiomatiskt uttryck. Här säger man ‘It’s raining cats and dogs’

