Idag var det mors dag i USA. Karen och jag stod som värdar för alla mödrar i den närmaste familjen. Jag uppvaktade Karen på morgonen med ett kort från Molly och ett kort från Fritz. Båda korten var från hundar till sina mammor. Tror inte man kan hitta det i Sverige men här i USA så hittar man kort för alla tillfällen och förhållanden. Molly och Fritz hade också handlat en present till mamma. Ännu en lite tax i samlingen taxar som något mänskligt fenomen. Denna gång var det en tax i glittrande smoking med ett piano på ryggen kallad ‘Wienerachi’.

Rita, Cathy, Lauren, Brooke och Hannah kom hit för att fira alla av dem som är mödrar och Hannahs födelsedag. Så jag hade en Söndag som ensam man innan Laurens väninna Chelsea kom med sina barn och sin man Bradley. Det är lustigt när kvinnor kommer tillsammans och pratar. De pratar konstant men samtalsämnet svänger så snabbt att man aldrig hänger med. Ingen konversation förs tills ett naturligt slut utan det upphör mitt i och något helt annat fortsätts att diskuteras. Detta fenomen har bäst beskrivits tycker jag i Seinfeld av George och Jerry men ännu bättre i ‘Curb your Entusiasm’ av Larry David.

Hur som helst så verkade alla älska mina kyckling och grönaks-grillspett. Jag måste ha fått en fullträff när jag hittade på dessa och blandade ihop den där grillsåsen för de är förbaskat goda och även om jag grillade 14 stycken spett så skulle säkert 20 ha gått åt även om vi endast var 7 personer.

