Vaknade upp tidigt idag (05:00) och känner mig inte tillräckligt trött ännu för att somna om. Vi skulle egentligen ha gått upp tidigt idag för att delta i ‘Paws on the pavement‘, en välgörenhets tillställning där intäkterna går till organisationer som värnar om hundar som blivit hemlösa. Det regnar och åskar dock ute så det är inget som vi tänker utsätta varken oss eller våra små hundar för. Hade annars sett fram emot att deltaga i marschen tillsammans med Fritz och Molly. Nu går vår anmälningsavgift direkt till välgörenhet för syftet som jag nämnde.

poplogo09_home

Det kanske är lite svårt i Sverige att förstå vad en hemlös hund är men här i Arkansas så skaffar många oansvariga människor hund alltför lättvindigt, tröttnar på dem och dumpar dem sedan någonstans långt ifrån sitt hem så att de inte skall hitta tillbaka. De organisationer som finns för att ta hand om dessa hundar och sedan adoptera ut dem till förhoppningsvis mer ansvarsfulla ägare lever helt på välgörenhet så det känns bra att vi i alla fall bidrog till detta även om vi inte deltar i själva promenaden med andra hundar och hundägare. En sak som är bra här i USA är att all välgörenhet också är avdragsgill i deklarationen. Det bidrar säkert till att Amerikaner är stora bidragsgivare till all form av välgörenhet.

Igår så var det faktiskt soligt hela dagen och väldigt varmt och fuktigt i luften. Termometern visade på 32 grader och jag blev ganska så svettig när jag promenerade tillbaks till jobbet efter lunchen. På mitt jobb hade vi en picknick utanför Högsta Domstolen som bjöd på mat och som också bjudit in ett skolband som spelade. Det var riktigt trevligt. Jag postade en bild från detta på vad som förmodligen kommer att bli min Iphone-photo blogg igår.

Karen och jag ville sitta ute och äta på kvällen så vi diskuterade vilka restauranger som har bra uteserveringar. Karen föreslog Izzys som var den restaurang som vi hade vår ‘rehearsal dinner’ på kvällen innan vårt bröllop 2004. Har faktiskt endast varit där en enda gång efter detta tillfälle innan igår. Maten var väl sisådär tycker jag. Jag byggde min egen pizza men den smakade inget speciellt egentligen. Uteserveringen var dock bra och det kändes kul att gå dit eftersom det var så längesedan.

När vi kom hem var jag så trött att jag somnade sittandes i sängen tittandes på tv. Det händer inte så ofta men efter det att vi gått tillbaks till att jobba varannan fredag är jag supertrött de veckor som jag måste jobba hela 5 dagar.

