Karen och jag såg för första gången ‘American Idol’ ikväll eftersom Kris Allen från Conway, Arkansas var en av de två i finalen. Till vår glädje och förvåning så vann Kris. Jag trodde nog att folk är mer lokalpatriotiska och Kris konkurrent Adam var från San Diego, Californien, USA:s största delstat till befolkningen. Men tydligen så finns chansen ännu för ‘underdogs’ att vinna och det gör Kris Allen till ännu en liten bit i pusslet, ‘The American Dream’. Själv så skulle jag ha röstat på Kris även om han hade varit killen från San Diego, California och Adam hade varit från Arkansas. Gillade inte alls den där Adam-killen. En stor dag för Arkansas i USA. Undrar om detta uppmärksammas överhuvudtaget i Sverige?

Jag har avslutat packningen. Imorgon hämtar Karen upp mig på sin lunchrast och kör mig till flygplatsen. Många, många timmar senare landar jag i Sverige. Önskar så att Karen hade kunnat följa med mig på denna resa.

