Tisdagen var den första dagen hittills (och förmodligen totalt) som inte var fullbokad med aktiviteter. Jag och min syster besökte äldreboendet där min mamma nu bor sedan i februari. Vi hade ett samtal tillsammans med hennes ‘faddrar’ och vi är mycket glada och nöjda med hur bra allt verkar vara på Snäckberget. Det är mycket personal på en avdelning med endast 5 x 2 äldre. Den våning som min mor är på har endast 5 boende men det är alltid två stycken från personalen på varje våning på vardagarna.

Sedan tog vi en promenad med min mor hem till min syster och svåger där vi åt lunch tillsammans och sedan promenerade tillbaks. Det var en lugn, skön och vacker sommardag så det kändes skönt att vila lite.

Syrener är min favoritblomma

Syrener är min favoritblomma

Sedan igår onsdag åt jag lunch på Thai classic tillsammans med min systerdotter Jeanette. Jag brukade äta på Thai classic ca 2-3 gånger per vecka när jag jobbade i Eskilstuna. Därefter shoppade jag lite som jag inte kan få tag på i USA: Ipren 400mg, Samarin, Glöggextrakt, Svenska filmer på DVD, Svenskt godis och framförallt förstås massor med Lypsyl. På kvällen bjöd Jocke och Malin hem mig för grillat och lite prat. Dagarna har varit fullbokade men det är trevligt att träffa alla och alla skjutsar mig fram och tillbaks till allting så jag har en väldigt behaglig tillvaro.

