Det har varit full fart här hela veckan. I Torsdags åkte vi för att besöka min morbror och moster i Valla. Jag blev lite stressad mot slutet för jag hade ju en träff med FB Data inbokad på kvällen. Vi stannade dock i Valla i 5 timmar som gick väldigt fort eftersom det var så trevligt. Även min kusin från Stockholm hade beslutat sig för att hälsa på denna dag så vi hade mycket att prata om allihopa.

Sedan väntade återföreningen med det gamla FB Data gänget på kvällen. Tanken var att vi skulle ha haft en picknick i Rothoffsparken på kvällen men vädret denna dag var regnigt och ostadigt samt ganska kallt så när partygeneralen anlände styrde vi stegen mot ‘Å-bryggan’, en ny restaurang längs med Eskilstuna ån som ligger där det som tidigare hette pråmen låg. Det var en fantastiskt trevlig kväll med många skratt och det var jättekul att träffa alla gamla jobbarkompisar som jag tillbringade mina unga år från 1985 till 1999 med.

Sedan på fredag morgon var det bara att gå upp tidigt för jag hade lovat bjuda på Fika till mina gamla arbetskamrater från SEB IT. Även det var fantastiskt kul och morgonen försvann så snabbt medan jag pratade med alla gamla kompisar. Jag fick nog samma frågor om och om igen om hur länge jag var på besök, när jag hade kommit till Sverige och hur jag trivdes i USA men även om jag kände mig som en papegoja som upprepar samma saker om och om igen så var det bara roligt att prata med alla.

Sedan på fredagskvällen var det ölklubbsmöte med Humulus Lupulus igen. Det kändes som att det var ett bra tag sedan jag deltog (Januari 2007) men vi tjatade på som vanligt så det var som att tiden hade stått stilla.

På Lördagen tog jag en lång promenad med min mor innan jag på kvällen besökte Urban i hans sommarstuga tillsammans med alla som gjorden Amerika-resan 2004 då Karen och jag gifte oss. Tyvärr så kunde inte Vanja och Jan deltaga eftersom Jan blev sjuk i fredags. Jocke och Malin, Jeanette och Jonas med flickorna kom dock med för grill-party utomhus en underbar solig lördags eftermiddag och kväll.

