Tiden går så fort och jag ser nu att jag inte har skrivit något på över en hel vecka. Vi var lediga i fredags och hade hoppats på att AC-firman skulle komma och reparera vår luftkonditionering under en dag då vi ändå var hemma. Tyvärr så kom de inte och Karen och jag tog det ganska så lugnt förutom att vi förberedde för mitt födelsedagsfirande som ägde rum på lördagen.

Lördagen hade vi besök av hela Karens familj för att fira en kombination av min födelsedag och Independence day/Fjärde juli. Efter partyt tog vi bilen till Lake Willestein i Maumelle för att titta på fyrverkeriet. Det var nog första gången som jag upplevde Maumelle som ‘trångt’ och folkfyllt. Vanligtvis tänker jag på hur skönt det är att bo i en liten stad igen med få köer och närhet till det mesta. Nu samlades dock massor med människor på en liten yta så det kändes som en storstad helt plötsligt.

Fireworks at Lake Willestein, Maumelle on 4th of July

Fireworks at Lake Willestein, Maumelle on 4th of July

Vi slöade hela söndagen och tog ledigt på måndagen. Huvudsyftet var att vara hemma för AC-firman som då äntligen skulle ha fått reservdelen till vår luftkonditionering. Blev ganska så besviken då de ringde och sa att leverantören inte hade skickat den ens i förra veckan. Nåväl, vi ville vara lediga en ‘långhelg’ och vi sov ut på måndagen och åkte sedan och såg ‘The hangover’ som vi hört mycket om. Det var verkligen en rolig och underhållande film men som vanligt när man har höga förväntningar så blir man lite, lite besviken.

Vi slutade hyra film förra veckan hos Moviegallery och registrerade oss i stället för Netflix. Det är motsvarande hyrfilms-paket som jag hade i Sverige och det är så smidigt att få filmerna hemskickade i brevlådan.

Ikväll har Karen lovat att vi skall gå till Boscos för att äta eftersom det är min födelsedag.

