Nu när Karen är i Kalifornien så har jag fått ansvaret att vattna alla våra växter runt huset. Annars brukar det mest vara hon som gör detta. Igår såg jag en buske på framsidan av vårt hus som jag inte kan minnas ha sett ut på det sättet tidigare. Den var full av små lila blommor som ser ännu vackrare ut när man tittar på dem i detalj (skall försöka ladda upp en detaljbild senare).

Our beautiful shrub in front of our house is in bloom

Our beautiful shrub in front of our house is in bloom

Hur som helst så måste denna busken ha börjat blomma efter det att Karen åkte till Kalifornien eller också så har jag varit blind för denna blomsterprakt tidigare. För att utreda detta så lovade jag Karen att jag skulle ladda upp några bilder på min blogg eftersom hotellet som hon bor på av någon anledning har spärrat ut Facebook från deras internet.

Same shrub from a little bit further away

Same shrub from a little bit further away

