Jag bor ju i en delstat som kallas ‘The Natural State’ och visst finns det mycket natur här i Arkansas och ett rikt djurliv. När jag åker till jobbet ser jag ofta bevis på hur mycket djurliv som finns här men tyvärr så ser jag dem oftast i överkörd form.

I morse såg jag dock två stycken Raccon-ungar som försökte korsa Counts Massie Road men som vände och sprang tillbaks till skogen när de upptäckte trafiken. De var betydligt sötare än denna fullvuxna Raccon på bilden nedan:

Raccoon_Rsz

Ett annat djur som vi inte har i Sverige är Possum. De ställer ofta till förtret för husägare eftersom de gärna tar sig in i soptunnor för att hitta mat. Speciellt trevliga ser de väl inte ut heller:

Possum

Skunkar känner vi Svenskar förmodligen endast till från Kalle Anka tidningen som vi läste när vi var små. Där fick vi lära oss att de luktar förfärligt när de sprejar ut sitt doftämne. Jag har endast känt doften från Skunkar som blivit överkörda och doften är riktigt stark och känns långt ifrån var den överkörda skunken ligger. Jag tycker dock inte att doften är så förskräcklig som jag hade förväntat mig. Snarare påminner den om bränt kaffe tycker jag.

Här är två söta Skunk ungar. (Bilden lånad från www.acmeanimalremoval.com)

Här är två söta Skunk ungar. (Bilden lånad från http://www.acmeanimalremoval.com)

Slutligen det mest annorlunda djuret i dagens djurskörd; Armadillo. Ser dem ganska så ofta överkörda men såg den första levande när jag körde till ‘The Big Dam Bridge’ i måndags.

Armadillo

Armadillo

Samtliga bilder är lånade från Wikipedia om annat inte anges

