Vi hade problem med garage porten i morse. Den stängde inte när jag hade backat ur garaget och jag var tvungen att gå ur bilen, in i garaget och stänga inifrån och sedan lämna via dörren på framsidan av vårt hus. Naturligtvis händer detta en dag när det spöregnar. Det är just då som jag uppskattar just detta att man kan kliva in i bilen inne i huset (garaget) och sedan inte behöva gå ut förrän man kommer till jobbet.

När sedan min kära hustru upplevde samma sak en halvtimme senare så fick jag veta att detta MÅSTE åtgärdas. Jag misstänkte att det kunde vara sensorerna som känner av om garageinfarten är blockerad som kunde ha blivit smutsiga eller täckta av något. Jag visste att vi hade mycket spindelväv just runt dörrupphängningen av garageporten och tänkte att det kanske kunde vara just spindelväv som obstruerar sensorerna. Jag tog bort så mycket spindelväv jag kunde runt porten ända tills jag såg en ganska stor tjock spindel med en röd teckning på.

Svart änka

Svart änka

Jag har aldrig sett en Svart änka tidigare men det var det första jag kom att tänka på. Jag trodde dock att den kanske hade en vit teckning i form av ett timglas men beslöt mig för att kolla detta senare. Först skulle den döden dö. Fram med värsta giftsprutan och gasa sedan på allt det gick. Samma metod som jag överaskade getingarna med i somras. Den såg inte ut att tycka om detta och ramlade sedan ner succesivt mot golvet i sin spindeltråd. När fanskapet var dött gick jag in till datorn för att stilla min nyfikenhet och alla bilderna som kom upp när jag sökte på ‘Black Widow Spider’ visade just en spindel exakt som det jag just hade haft ihjäl. Trevligt, trevligt som Percy Nilegård skulle ha sagt.

