Det har varit så mycket den senaste veckan att jag inte har hunnit med att uppdatera någonting. Förra fredagen så karvade jag min första pumpa och resultatet var godkänt tycker jag för att vara den allra första gången.
Kniven i Mr Jackolantern

Karen har gjort detta tidigare men var inte så nöjd med sin. Kanske hemligheten var tålamod vilket jag har ett överflöd av jämfört med min fru. Själv har jag inte speciellt mycket tålamod så ni kan räkna ut Karens mått av det då 🙂

Karens systerdotter med dotter kom över tillsammans med Karens syster, mamma och Karens systerdotters bästa väninna med familj.

Ganska nöjd med resultatet, det är ju ändå min första pumpa

Det var väldigt trevligt och min första riktiga Halloween med barn som går från hus till hus och tigger godis och säger ‘Godis eller Bus’ (fast på engelska förstås).

Lilla Brooke är bara 1,5 år så man undrar hur mycket hon förstår av det hela men hon verkade väldigt exalterad över allt som hände.
Brooke in her 'Baterina' costume

Jag var förvånad över att se hur många barn som var ute och samlade godis i vårt kvarter. Om jag säger att det var 200 människor på vår gata så tror jag inte att jag överdriver åtminstone. Vi gick med ‘våra’ barn från hus till hus och det var ju ett ypperligt tillfälle att stifta bekantskap med grannar som vi inte känner. Brooke excited to go trick or treating

Jag saknar Sverige mest när det kommer till helgerna och tycker att man firar mer i Sverige än i USA, på Jul, Påsk och Midsommar förstås.
En trött Brooke som är full med godis

Tycker inte att jag har fått så mycket i utbyte men Halloween var faktiskt en rolig sak att uppleva tillsammans med alla barn som var utklädda. Kanske jag till nästa år skall klä ut mig också?Även hundarna har kostymer, här är Mollys

Idag fick jag en stor överraskning när min vän Urban meddelade att han kommer för att besöka oss till Thanksgiving. Han hade tidigare berättat att han planerat att komma men när tiden gick och det nu endast är 3 veckor till Thanksgiving så trodde jag inte att det skulle bli av. Med endast 3 veckor kvar så lyckas han dock boka biljetter och komma under den tidpunkt då flest människor reser i USA. Jag tror inte att han förstår vilken otrolig tur han hade som hittade biljetter så här sent.Fritz i sin kostym i mormors knä

Det här blir Urbans 3:e gång i Arkansas och 2:a gång sedan jag flyttade hit och han blir vår första svenska gäst i vårt nya hus precis som han var vår första svenska gäst i vårt förra hem.
Happy Halloween

