I torsdags fick Karen och jag en överraskning. Min kompis Urban meddelade att han kommer och hälsar på igen till Thanksgiving. Det här blir Urbans 3:e gång i Arkansas och 2:a gång sedan jag flyttat hit. Han har även rekordet att hittills vara den enda besökaren från Sverige som vi har haft.

Visserligen hade Urban meddelat att han planerade att komma för flera månader sedan men när tiden gick och vi inte hörde något mer från honom så trodde inte jag det skulle bli av. Thanksgiving är ju den tid på året då flest Amerikaner reser så jag tror inte att Urban inser vilken tur hade hade som lyckades få tag på flygbiljetter under denna vecka.

Denna gång skall jag lyckas med att vara ledig de dagar som han är här. När han besökte oss i 2007 hade jag precis börjat jobba och hade inte tjänat in någon ledighet. Dessutom var redan då ett Sverige besök planerat till Jul vilket skulle ta min enda ledighet i anspråk så senaste gången var jag tvungen att jobba en eller två av de dagar som han var här vilket var trist förstås.

Vi får se vad vi kan hitta på denna gång som han inte tidigare har gjort. Eftersom han endast stannar 5 hela dagar så blir det nog inte aktuellt med någon längre tripp.

