Jaha, då var man vaccinerad och fin emot både svininfluensan och den vanliga influensan. En timme och 45 minuter fick jag köa tillsammans med andra delstatsanställda för att bli vaccinerade på löpande band. Hade jag gått ner 2 timmar senare så hade jag säkert kunnat komma undan med halva den väntetiden men man ville ju inte riskera att det skulle ta slut. Så resonerade säkert de flesta så 75% av alla dök säkert upp under de första två timmarna av de 4 som vaccinationen skulle pågå.

Denna bild är bara 'lånad' på nätet, jag har inte stulit den

Nu är det ju bara att hoppas att det hjälper och att man inte får några biverkningar men det finns det ju förstås ingen garanti på. Tänkte på att det skulle vara en bra ide till en bok, det här med att nästan hela jordens befolkning blir vaccinerade men biverkningarna visar sig först mycket senare. Om det skulle bli en skräckbok så kanske biverkningarna var att alla som blev vaccinerade blev zombier efter 1 år, om det var en allvarlig bok skulle alla vaccinerade få någon hemsk sjukdom, om det var en skämtsam bok skulle alla vaccinerade få clownansikte efter ett år osv. Den iden jag hade var dock mycket mer avancerad men det har jag dolt genom att hitta på allt det jag just skrev, ifall jag skulle få inspiration att skriva den där boken. Om det var en musikalisk bok skulle alla omvandlas till operasångare,,,etc, etc 🙂

Har nog druckit för mycket kaffe idag, känner mig helt koffein förgiftad efter en stressig dag på jobbet.

