Nu har jag jobbat 80 timmar i den senaste 2-veckors perioden och skall ha en ledig fredag. Tyvärr med allt som pågår på jobbet så kan jag inte koppla av som vanligt utan känslan att någon skall ringa både denna fredagen och under helgen känns tung och överhängande. Vår 3:e partsleverantör konverterar just nu vår kunds data och jag är ansvarig för att alla koder skall finnas i målsystemet som konverteringsprogrammen uppdaterar.

Värst är att kommunikationen är så otydlig och alla inblandade förväntas förstå vad som förväntas av dem trots att vi inte har en aning om (eller nästan ingen aning) vad de andra inblandade gör. Exempelvis så vet jag inte alls var i konverteringsprocessen leverantören befinner sig, hur lång tid det beräknas ta, om man kör konverteringsprogrammen under natten eller endast dagtid etc. Det är en jävla soppa och skapar otrolig frustration eftersom det inkräktar så på privatlivet.

Annat var det på gamla FB Data tiden. Varje årskörning planerades ett år i förväg, alla visste sin uppgift och vad som förväntades av dem, vi blev mycket generöst ersatta för att behöva arbeta på nyårsafton och nyårsdagen med dubbla löner och extra bonusar för insatsen. Man blev även ersatt då man var ‘on call’ eller hade beredskap som vi kallade det. Det vill säga den situationen som jag är i nu men som jag inte får ett dugg i ersättning för. Jag får inte ens ersättning när jag måste jobba på mina lediga dagar eller helgen.

Det gör mig ganska så deprimerad och tanken finns där att om jag skall behöva jobba så här hårt när jag har ett delstatligt jobb så kanske man trots allt skulle undersöka arbetsmarknaden där man får anständigt betalt för sina insatser. Har haft det rätt så bra på mitt nuvarande jobb tills för ett par månader sedan då arbetspressen ständigt har stigit till en nivå som gör att jag är stressad efter jobbet också. Våra åtaganden har ökat dramatiskt och de flestas roller har dubblats eller tredubblats det senaste året utom min. Jag är fortfarande den enda som gör det jobb som faller inom mitt område trots att man har reserverat i budgeten för ytterligare en som jag.

Den här tiden som jag vanligtvis älskar och försöker ta ledigt från jobbet runt jul och nyår kommer i år att vara en transportsträcka tillls dess vi är i April. Då skall det förhoppningsvis inte kunna bli värre än det är nu. Då har vi implementerat den största och näst största domstolen i Arkansas och från där skall det vara nedförsbacke, tror och hoppas jag.

Jag har kännt ett behov att ventilera vad jag tänkt på den senaste tiden. Kanske ingen rolig läsning men nu är det sagt i alla fall.

