Jag jobbar in i det sista. Imorgon blir det final för arbetet denna veckan. Jag lyxade till det rejält och tog ledigt på måndag också så det blir 5 sköna lediga dagar. I Sverige tog jag ofta ledigt runt 15:e December och var sedan ledig till efter Trettondagen. Många år så behövde inte ta så många dagars semester för att kunna vara ledig i 3 veckor. Men det var på SEB tiden förstås. På FB Data tiden väntade ju årskörningarna efter Jul och under Nyårshelgen.

Köpte de sista Julklapparna till Karen idag och har nu allt inslaget och liggandes under granen. Vi skall nog fira lite som i Sverige med att öppna Julklapparna mellan oss på Julafton medan traditionen här annars är att öppna julklapparna på Juldagen. Då, på Juldagen kommer familjen över hit för att äta Julmiddag. Det blir dock inget tradionellt Svensk julbord. Det är nästan omöjligt för mig att hitta råvaror till det här. Första året kokade jag skinka men jag vet inte vad som hände med den. Inte såg den ut som i Sverige i alla fall. Annars så är det ju nästan omöjligt att hitta okokt skinka även i Sverige numer. Färdigkokt skall det vara för alla slöa människor men den smakar ju därefter också. Om det skall vara blöt och slemming färdigkokt skinka som gäller så avstår jag hellre. Den skinka jag kokade själv blev så mör att den föll i bitar när man skar en skiva, men smaken på den skinkan är vad som är Julskinka för mig. Färdigkokt skinka smakar som den där plastförpackade som man kan köpa i skivor året om.

Garvan Woodland Gardens Christmas decoration. Hot Springs, AR

Julmust skulle vara gott och Svagdricka förstås, gud vad gott det är. Alla sorters sill, köttbullar och prinskorv, allt det där som man minns från Jul i Sverige. Som jag sagt förut, hemlängtan har jag bara vid de stora svenska helgerna.

