Äntligen så inträffade det som jag endast läst om i Kalle Anka som barn. Hela samhället stannar av för att det snöar. Ja, nu snöar det ju egentligen inte. Det regnar is vilket ser ut som snö när det landar på backen men om man tar på sig glasögonen så ser man att detta är inte snöflingor utan is.

Här i Arkansas så finns inte samma resurser eller beredskap för att hantera en situation som denna eftersom det händer så sällan. Det är alltså därför som många företag stänger och i Karens och mitt fall, så har Guvernören deklarerat extra speciella förhållanden som innebär att endast undantags personal måste infinna sig på delstatsmyndigheterna. Vad som menas med ‘undantagspersonal’ var en fråga för oss båda i morse men mitt jobb, Högsta Domstolen stängde i alla fall ned. Karen fick också meddelande senare om att hennes myndighet hade stängt.

Tidigare så har Guvernören förklarat alla delstatsmyndigheter stängda vid ett tillfälle som detta men genom att slänga in brasklappen att endast undantagspersonal skall infinna sig så antar jag att han ville ge respektive myndighets direktör rätten att avgöra vem som måste jobba eller inte.

Trots att jag inte behövde jobba idag så har jag gjort ca 1 timmes arbete hemifrån via min VPN-koppling. Det är trots allt hälften så länge som jag var tvungen att jobba igår när jag var hemma pga sjukdom 🙂

Nu har jag äntligen upplevt det som knattarna i Kalle Anka pratade om när jag läste Kalle Anka i min ungdom. A Snowday.

