Den senaste veckan har Arkansas igen nått de nationella nyheterna och även nyheter i Sverige. Först visade det sig i staden Beebe, ca 45 minuter öst om Little Rock; att tusentals fåglar fallit från himlen döda. Jag har aldrig hört talas om något liknande.

En av de fåglar som föll död från himlen i Beebe, AR

Några av de ca 5000 fåglar som hittades döda har sänts till laboratorium för tester men obduktion på andra av fåglarna visade att de dött av fysiskt trauma, att deras inre organ var sönderslagna och att de dött innan de nått marken. Någon riktig naturlig förklaring har jag inte hört hittillls som låter trovärdig. Hagel och fyrverkerier har utpekats men det verkar inte troligt eftersom det inte kom någon nederbörd på Nyårsafton då detta hände och fyrverkerier skjuts vid många olika tillfällen utan att något liknande har rapporterats. Alla fåglarna var av arten ‘blackbird’.

Sedan hittades hundratusentals döda fiskar i Arkansas river. Alla fiskar var av arten ‘drumfish’ en vitaktig fisk som jag tidigare aldrig hört talas om. Det verkar som att sjukdom orsakat döden av dessa fiskar och inte utsläpp eller förgiftning eftersom alla fiskar som dött är av samma art. Allt detta händer inom några dagar i början av det nya året.

Allt detta är förstås kusligt om det inte får en naturlig förklaring och visst finns det många som undrar om detta kan vara en förvarning om appokalypsen verkligen är nära och att jorden går under 21:a december 2012 som prefetiorna hävdar och maya indianernas kalender slutar.

Det har varit många dokumentär program på tv det senaste året om just detta med 2012 som spekulerar i varför maya indianernas kalender slutar just den 21:a december 2012. Jag har följt många av dem som också hävdar att Nostradamus profetior pekar i samma riktning. Denna bild hittade jag på Anne-Maries blogg. Hon är en svenska som bor i Kalifornien och bloggar oftare än vad jag gjort på sistone. Jag tycker den är rolig mitt i detta elände.

