Jag fick ett överraskande samtal på jobbet idag. Det var en av ledarna från RCIA programmet som ringde och först så trodde jag att hon ville informera om mig om den inställda klassen igår och om vi skulle ha ett extra möte, men så var inte fallet.

I stället så frågade hon mig om jag var villig att deltaga i en speciell ceremoni som äger rum på Skärtorsdags kvällen. Under denna cermoni så kommer prästen symboliskt att tvätta fötterna på några av församlingsmedlemmarna på samma sätt som Jesus gjorde med sina lärljungar under Skärtorsdags kvällen. Först kände jag mig lite tveksam till detta. Jag hade hört talas om just denna ceremoni tidigare och speciellt min svärmor som är min sponsor har berättat om hur speciell denna ceremoni är. Men det var inte svårt för mig att tacka ja. Det är förstås en förmån att få bli tillfrågad för jag tror att de sa att prästen endast kommer att göra detta på två stycken i församlingen och ledaren från RCIA berättade att jag blev tillfrågad för att jag har varit så engagerad i programmet. Så nu måste jag boka en sådan där pedikyr som Karen lurade mig på en gång förra året så att man är presentabel i kyrkan.

Vi fick inget vinterväder i centrala Arkansas idag som jag trodde igår. I stället så har regnet vräkt ned hela dagen men temperaturen har varit precis över frysgrader så vägarna har varit farbara. Nu tror jag inte att vi kommer att få så mycket mer vinter här utan snart väntar våren vilket är lika med sommar i Sverige. När jag flyttade hit för  sex år sedan så var mars den första månaden som jag bodde här. Jag minns det som en underbar tidsperiod. Jag hade inte börjat jobba utan kunde bara njuta av lediga dagar med temperaturer strax över 20 grader. Det var tider det.37

